V čom chceš byť odborníkom?

15. 9. 2007

Jim Catheart

Earl Nightingale povedal v roku 1972 niečo, čo v mojom živote spôsobilo veľký obrat. Pracoval som vtedy ako úradník na správe bytovej výstavby v Little Rock. V ten deň som sedel pri svojom stole, len tak som si čmáral po papieri, lebo som nemal čo robiť, a jedným uchom som počúval rádio, ktoré bolo vo vedľajšej miestnosti. Začul som, ako Nightingale povedal:„Ak denne obetujete hodinu svojho voľného času a venujete ju štúdiu, o päť rokov alebo možno aj o menej budete odborníkom v celoštátnom meradle“

Ihneď mi v hlave skrsla myšlienka: „Ako úradník verejnej správy mám denne osem hodín voľného času, a keby som obetoval ešte hodinu navyše, do štvrtku zmením svet! Takže, čo by som chcel robiť?“

Ale nevedel som! Taká otázka človeka vyvedie z rovnováhy. Keď viete, že do piatich rokov sa môžete stať popredným odborníkom, ale neviete v čom, je len pochopiteľné, že prestanete snívať a zostanete pevne na zemi. Urobil som to aj ja. Premýšľal som nad tým celé týždne. Nakoniec som na to prišiel- najradšej zo všetkého by som pomáhal ľuďom. Rozhodol som sa urobiť to, čo robil Nightingale. A ako viete, venujem sa tomu profesionálne už osemnásť rokov.

Zverejnil jaro  

0 komentárov:

Zverejnenie komentára